نمایندگی رسمی فروش خدمات تعمیر کولر گازی اسپلیت در شیراز - عظیمی

نمایندگی رسمی خدمات قیمت کولر گازی اسپلیت کولر گازی اسپلیت در شیراز – عظیمی

نمایندگی رسمی فروش خدمات تعمیر کولر گازی اسپلیت در شیراز - عظیمی

نمایندگی رسمی خدمات قیمت کولر گازی اسپلیت کولر گازی اسپلیت در شیراز – عظیمی

نمایندگی رسمی خدمات تعمیر لیست قیمت آدرس خرید فروش کولرگازی اسپلیت در شیراز-عظیمی09177375800

کلمات کلیدی

نمایندگی خدمات پس از فروش کولرگازی اسپلیت در شیراز

نمایندگی رسمی فروش اسپیلت در شیراز

نمایندگی رسمی خرید کولرگازی اسپلیت در شیراز

خدمات پس از فروش کولر گازی اسپلیت در شیراز

نمایندگی رسمی اسپیلیت در شیراز

فروش کولرگازی اسپلیت الجی در شیراز

نمایندگی رسمی اسپلیت در شیراز

خرید کولرگازی اسپیلت در شیراز

خرید کولرگازی اسپیلت الجی در شیراز

فروش کولر گازی اسپلیت در شیراز

نصب و راه اندازی کولر گازی اسپلیت در شیراز-عظیمی

خرید فروش تصفیه اب در شیراز

کولر گازی ایوولی

اسپلیت ایوولی

نمایندگی رسمی اسپلیت

نمایندگی اسلیت شیراز

فروش کولر گازی اینورتر

تعمیر کولر گازی اسپلت

نصب کولر گازی در شیراز

بهترین کولر گازی در شیراز

اسپلیت شیراز

ارزان ترین کولر گازی در شیراز

کولر گازی اسپلیت

تراست در شیراز

اسپلیت تراست

نکات نصب کولر گازی اسپلیت شیراز

با کولر اسپلیت هم خنک شوید هم موزیک گوش کنید

انواع کولر گازی اسپلیت

نحوه تمیز کردن کولر گازی اسپلیت

دلایل چکه کردن کولر گازی اسپلیت

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۸
مهر

سیستم‌های تمام هوایی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:
سیستم‌های با حجم هوای ثابت (Constant-Air-Volume Systems) یا سیستم‌های CAV:
در سیستم‌های CAV، کنترل سرمایش و گرمایش به وسیله تغییر دمای هوای تامینی انجام می‌شود و حجم هوای ورودی به فضا ثابت است.

سیستم‌های با حجم هوای متغیر (Variable-Air-Volume Systems) یا سیستم‌های VAV:
در سیستم‌های VAV، کنترل سرمایش و گرمایش با ثابت نگه داشتن دمای هوای ورودی و تغییر حجم هوا انجام می‌شود.

سیستم‌های هوا–آب
سیستم‌های هوا–آب (Air & Water systems) به وسیله توزیع همزمان هوای تهویه شده و آب به ترمینال یونیت‌های (Terminal Units) نصب شده در فضاها، تهویه را انجام می‌دهند. هوا و آب در اتاق مکانیک مرکزی گرم و یا سرد می‌شوند. به هوای تامینی، هوای اولیه (Primary Air) گفته می‌شود که از هوای سیرکوله شده (Recirculated Air) یا هوای ثانویه اتاق مشخص شود.


مزایا و معایب سیستم‌های هوا–آب
به علت ظرفیت حرارتی بالاتر و دانسیته بسیار بالاتر آب در مقایسه با هوا، سطح مقطع لوله‌ها برای یک میزان ظرفیت سرمایش یا گرمایش بسیار کوچک‌تر از کانال‌کشی است. به دلیل این که بخش زیادی از بار سرمایشی یا گرمایشی فضا به وسیله بخش آبی سیستم‌های هوا و آب تامین می‌شود، نیاز به کانال توزیع در این سیستم‌ها بسیار کم‌تر از سیستم‌های تمام هوا می‌باشد که باعث صرفه‌جویی در فضای ساختمان می‌شود. اگر سیستم به صورتی طراحی شده باشد که تامین هوای اولیه با نیاز تهویه برابر باشد و یا با میزان اگزاست مورد نیاز برابر باشد، سیستم هوای برگشت را می‌توان حذف کرد.

سیستم هواساز در یک سیستم هوا–آب نسبت به یک سیستم تمام هوا کوچک‌تر است، در حالی که ونتیلاسیون مثبت ایجاد می‌کند. می‌توان زون‌های مختلف را به صورت جداگانه کنترل کرد و از تامین مستقل نیازهای سرمایش و گرمایش آن‌ها مطمئن بود. در زمان‌های مناسب و یا در ساعت‌های غیر مسکونی، می‌توان نیازهای گرمایشی را تنها به وسیله بخش آب سیستم بدون استفاده از سیستم هوای مرکزی تامین کرد. زمانی که تمام هوای اولیه از خارج تامین می‌شود، می‌توان از حرکت آلاینده‌ها در بین اتاق‌ها جلوگیری کرد.

طراحی سیستم هوا–آب برای فصل‌های گذار بسیار بحرانی است. انجام تغییرات فصلی می‌تواند مشکل و به بهره‌برداران ماهر نیاز داشته باشد. کنترل سیستم‌های هوا–آب پیچیده‌تر از سیستم‌های تمام هوا است و امکان کنترل کامل رطوبت وجود ندارد. ترمینال یونیت‌ها و فن‌کویل‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری در محل دارند.

 


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 

 

  • نمایندگی رسمی کولرگازی اسپلیت در شیراز
۲۲
مهر

تله روغن یا جدا کردن روغن
وقتی که کمپرسور ماده مبرد را به سیستم پمپ می کند، مقدار کمی روغن نیز همراه مبرد داخل سیستم پمپ می شود. برای حفاظت کمپرسور از کار کرد بدون روغن ، سیستم تبرید بایستی طوری طراحی و لوله کشی شود که تمام روغه خارج شده از کمپرسور نهایتا پس از عبور از کندانسور ، شیر انبساط و اوپراتور دوباره به کمپرسور برگشت نماید. روغن حمل شده با مبرد تمام سطح داخلی لوله مانند عایق کرده ، مقدار انتقال گرما را در کندانسور و اوپراتور کاهش می دهد. دومین عیب ، به سیستم های دما پایین محدود می شود.
به لحاظ اینکه تمام روغن های تبرید شامل مقداری موم غیر قابل حل در روغن هستند در دماهای خیلی پایین ( زیر منفی 40 درجه سانتی گراد ) موم شروع به جدا شدن از روغن می کند. موم جدا شده می تواند شیر انبساط را مسدود نموده و کارکرد سیستم تبریز را مختل نماید. برای حفاظت سیستم از کارکرد بدون روغن  از جدا شدن روغن استفاده می شود.
 

 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 

 

  • نمایندگی رسمی کولرگازی اسپلیت در شیراز
۱۷
مهر

علائم کمبود شارژ گاز داکت اسپیلت مدیا
کم شدن مقدار گاز داکت اسپیلت خود با عیب های مختلفی نشان میدهد اما شایع ترین آنها عبارتند از

قسمتی از اواپراتور برف می زند مانند لوله ها و یا پنل داخلی
کمپرسور به طور پیوسته و مدام کار می کند
سیستم زیاد سرد نمی کند و یا دستگاه باد گرم میزند
درجه حرارت لوله ی دهش کمپرسور کم می شود
آمپر دستگاه از حالت عادی کمتر می شود
گردو خاک و چربی در محل نشت بر روی مدار لوله کشی دستگاه مشاهده می شود
فشار قسمت مکش سیستم کم می شود.
ممکن صدای ناهنجاری از کمپرسور دستگاه شما شنیده شود.
قیمت شارژ گاز داکت اسپیلت مدیا
تعیین قیمت شارژ گاز داکت اسپیلت مدیا به عوامل مختلفی بستگی دارد و یک تعمیرکار تا زمانی که دستگاه را از نزدیک نبیند نمی تواند براورد کاملی از قیمت کند

۱ – ممکن است لوله های کولر گازی یا داکت اسپیلت مدیا شما دارای نشتی باشند پس لازم است که قبل از انجام شارژ گاز داکت اسپیلت نشت یابی و رفع شود . پس هزینه نشت یابی و رفع ان در صورت نیاز می تواند روی قیمت تاثیر گذار باشد.

۲ – مهمترین عامل در قیمت شارژ گاز داکت اسپیلت مدیا شما مقدار گاز مورد نیاز دستگاه شما می باشد . ممکن است یک دستگاه به شارز گاز کامل نیاز داشته باشد و یا به مقدار کمتر نیاز داشته باشد. که این را تعمیر کار قبل از انجام کار اندازه گیری می کند و به شما اعلام می کند

۳ – ممکن است در حین انجام کار دستگاه شما نیاز به قطعه یا تعویض لوله مسی و یا عایق بندی لوله داشته باشد که هر کدام از این موارد می تواند در قیمت شارژ گاز داکت اسپیلت و کولر گازی شما تاثیر گذار باشد

۴ – نوع گاز یا مبرد مورد استفاده در داکت اسپیلت مدیا ممکن است گاز دستگاه شما از نوع R22 و یا R410 باشد

 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 
 

 

 

  • نمایندگی رسمی کولرگازی اسپلیت در شیراز
۱۵
مهر

سیستم‌های بدون داکت
کوچکترین و پرفروش‌ترین نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع و HVAC، سیستم‌های بدون داکت هستند. به همین دلیل بخش جداگانه‌ای را به این سیستم‌ها اختصاص دادیم. سیستم‌های بدون داکت یا اسپلیت‌های کوچک، برای مکان‌های با اندازه نسبتا کوچک، مانند یک اتاق بزرگ یا چند اتاق کوچک طراحی شده‌اند.

این نوع از سیستم تهویه مطبوع، کمترین میزان فضا در اتاق را نیازمند است. همچنین کمپرسور و مبدل حرارتی آن می‌تواند در مکان دورتر از ساختمان اصلی قرار بگیرد. بنابراین انعطاف پذیری زیادی در شیوه استفاده از این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع وجود دارد.

سیستم‌های بدون داکت، اصلی‌ترین و بیشترین سهم در بازار را به خود اختصاص می‌دهند. در واقع با توجه به طراحی منعطف این سیستم‌ها و قابلیت بهره گرفتن از آن‌ها در خانه‌های مسکونی، استفاده از این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع کاربرد بسیار زیادی دارد. این سیستم‌ها به راحتی نصب می‌شوند و زیبایی به خصوصی نیز دارند و در برخی از حالات، بخشی از تزئینات خانه به حساب می‌آیند.

ویژگی منفی سیستم‌های بدون داکت نسبت به سیستم‌های مرکزی این است که این سیستم‌ها هزینه عملکرد بالاتری دارند. اما این سیستم‌ها ویژگی‌های مثبتی نیز دارند. یکی از ویژگی‌های مثبت آن‌ها این است که نیاز به نصب داکت در طول ساختمان ندارند. بنابراین در یک ساختمانی که ساختن آن تکمیل شده، سیستم بدون داکت بهترین گزینه به حساب می‌آید و نیاز به تغییرات اساسی برای نصب داکت و کانال ندارد.

توجه کنید که بعد از تکمیل ساخت یک ساختمان، ایجاد داکت کار بسیار سختی به حساب می‌آید و راحت‌ترین کار استفاده از سیستم‌های بدون داکت است. این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع در شکل زیر هم به تصویر کشیده شده است.

بنابراین می‌توان بیان کرد که یک سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان است که سلامت و راحتی برای زندگی در آن ساختمان را تامین می‌کند و تاثیر به سزایی در میزان مصرف انرژی دارد. بنابراین انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع درست، کمک بسیار زیادی به صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه و افزایش راحتی و سلامت دارد. نکته دیگری که به صورت دقیق به بررسی آن پرداخته شد این است که انواع مختلفی از سیستم‌های تهویه مطبوع و HVAC با توجه به مکان و اندازه ساختمان وجود دارد که شش مورد مختلف آن به صورت دقیق و کامل مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از نکات اساسی در بحث تهویه مطبوع ساختمان‌ها این است که یک سیستم مناسب تهویه مطبوع با هدف کنترل دما، رطوبت و کیفیت هوای ساختمان ایجاد می‌شود. نکته دیگر این است که مباحث مطرح شده در علم تهویه مطبوع کاربرد بسیار زیادی در طراحی یک اتاق تمیز و همچنین کنترل آلاینده‌ها در اتاق تمیز دارد. توجه کنید که طراحی درست یک سیستم تهویه مطبوع، نیاز به انجام شبیه‌سازی دقیق و انجام محاسبات مختلف در علم دینامیک سیالات محاسباتی دارد.

 

 


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 
 

 

  • نمایندگی رسمی کولرگازی اسپلیت در شیراز
۱۰
مهر


کمپرسورهای دورانی و اجزای مختلف تشکیل دهنده آن ها عبارت اند از:


1ـ ساختمان قسمت متحرک :
قسمت متحرک در کمپرسورهای نوع تیغه متحرک جزئی از خود محور می باشد. تیغه ها در شکافهایی که برای نصب آنها قرار داده شده است قرار می گیرند. امتداد تیغه ها در شعاع محور می باشد. در کمپرسورهای نوع تیغه ثابت، قسمت متحرک شامل غلطکی است که دقیقاً با قسمت خارج از مرکز محور که جزئی از محور است چفت می شود. در بعضی از این نوع تیغه ثابت به برشی روی غلطک متصل شده که این امر باعث تماس بهتر پره با لنگ خارج از مرکز و آب بندی خوب آن بوده و هم وسیله مؤثری جهت حرکت پره در شکاف می شود .

2ـ ساختمان سیلندر :
سیلندر کمپرسورهای دورانی از چدن درست می شود. سطح داخلی آن بدقت تراش داده شده و صیقلی می شود. دریچه ورودی و خروجی روی جدار سیلندر تعبیه می شوند. بر روی صفحه انتهایی سوار و صفحه سوپاپ در خروجی دریچه تخلیه و حتی الامکان نزدیک به محفظه فشار سوار می شود. بوسیله چند پیچ سیلندر به بدنه محکم شده و چند خار سیلندر را در جای مناسب بر روی صفحه نگه می دارد.

3ـ ساختمان میله ( محور) :
میله کمپرسور معمولاً از فولاد کوبیده شده یا فولاد با کربـن متــوسط ساخــته شده و آب داده می شود، در کمپرسورهای باز انتهای میله مخروطی است و در آن شیاری جهت نصب خار نگهدارنده چرخ طیار تعبیه شده است. میله باید کاملاً صاف و صیقلی باشد و با پوسته یاطاقان فاصله ای در حدود۰۱۲/ ۰ میلی متر داشته باشد. انتهای محور بعضی از کمپرسورهای مستقیم یک قطعه اتصال قابل انعطاف دارد که غیر هم راستایی جزئی محور موتور و کمپرسور را خنثی می کند .

4ـ روغن کاری :
در کمپرسورهای دورانی یک لایه نازک روغن در روی سیلندر در غلطک گردان و سطوح تیغه ها باید باشد. روغن تحت تأثیر مکش از طریق یاطاقان اصلی بداخــل سیلنـــدر وارد می شود و سطح روغن تا نیمه یاطاقان را می گیرد. در بیشتر کمپرسورهای دورانی روغنکاری تحت فشار انجام می پذیرد و برای این منظور از پمپ جداگانه ای استفاده می شود و در بعضی دیگر از حرکت جلو عقب رفتن تیغه در شکافشان به عنـوان پمــپ روغن استــفاده می شود .

5-کاسه نمد :
کاسه نمد میل لنگ کمپرسورهای دورانی شبیه کمپرسورهای تناوبی بوده و معمولاً در طرف پرفشار بسته می شود. میله دارای برجستگی است که یک واشر حلقه ای شیاردار لاستیکی به آن تکیه می کند و یک فنر حلقه ای در شیار واشر قرار دارد که آنرا بطرف خارج می فشارد تا از چرخش آن با میله جلوگیری کند. در بعضی از انواع یک کاسه نمد فانوسی با یک واشر زغالی یا لاستیکی در داخل فانوس به میل لنگ متصل می شود. این واشر زغالی یا لاستیکی به همراه میله می چرخد.

 

 

 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 
 

  • نمایندگی رسمی کولرگازی اسپلیت در شیراز
۰۷
مهر

مزایا و ویژگی های یونیت هیتر :
عدم نیاز به سیستم گرمایشی مستقل
داشتن قدرت حرارتی زیاد
جاگیری کمتر مخصوصا در مدل های دیواری و سقفی
توزیع بهتر هوای گرم
سرعت زیاد در گرم کردن فضا
قابلیت نصب و پرتاب هوا به صورت افقی و عمودی

 چگونگی انتخاب یونیت هیتر :
A. قبل از انتخاب ظرفیت گرمادهی حجم هوادهی و قدرت موتور یونیت هیتر ابتدا باید به نوع سیال گرم کننده (آب گرم یا بخار) و نحوه قرار گرفتن یونیت هیتر (دیواری یا سقفی) توجه نمائید.
B. برای مناطق سردسیر مانند کرج، قزوین، تبریز، مشهد و ... به ازاء هر مترمکعب از فضای سالن در هر ساعت حدود 400btu و برای مناطق معتدل تر و جنوبی ایران به ازاء هر متر مکعب از فضای سالن در هر ساعت حدود 250btu گرمایش در نظر گرفته شود.
C. با توجه به کارکرد پر صدای فن یونیت هیترها در 1400 دور در دقیقه، بهتر است هنگام انتخاب یونیت هیترمورد نیاز، موتور دو دور یا 900 دور ولی با ظرفیت گرمایش بیشتر سفارش داده شود.

اجزاء و قطعات یونیت هیترها :
بدنه مکعبی شکل دستگاه که معمولاً از ورق فولادی می باشد.
مجموعه کویل آبگرم یا بخار به همراه فین های تبادل حرارت که موجب انتقال انرژی گرمایی منتقل شده آب یا بخار ورودی به یونیت هیتر می شود.
الکتروموتور وظیفه به حرکت درآوردن محور فن هوادهی یونیت هیتر را به عهده دارد و می تواند بر اساس طراحی و ساخت کارخانه از الکتروموتور تک دور یا دو دور استفاده شود.
فن آکسیال که در واقع همان فن هوادهی یونیت هیتر است، هوا را از پشت دستگاه دریافت کرده، آن را از میان کویل ها و فین های تبادل حرارتی آبگرم یا بخار عبور داده و سپس هوای گرم را از قسمت جلوی یونیت هیتر می دهد.
پره های هدایت هوا که در جلوی یونیت هیتر نصب می شود و قادر به جهت دهی هوای گرم خروجی از یونیت هیتر می باشد.
 

 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 

 

  • نمایندگی رسمی کولرگازی اسپلیت در شیراز
۰۲
مهر


استفاده از فن کویل از لحاظ مصرف انرژی مناسب و به صرفه است. در این جا باز گرمایش و یا مخلوط کردن دو هوای سرد و گرم درکار نیست. از این رو اتلاف انرژی وجود ندارد. انرژی فن نیز به کم‌ترین مقدار خود می‌رسد زیرا افت انرژی به سبب انتقال هوا در کانال‌ها وجود ندارد. مقدار انرژی مورد نیاز پمپ سیرکولاسیون آب سرد و گرم نیز درمقایسه با انرژی مصرفی فن اصلی درسیستم هواساز به مراتب کم‌تراست.


شبکه لوله کشی سیستم تمام آبی فن کویل می‌تواند به سه روش زیرصورت گیرد:


  - الف) سیستم دو لوله‌ای

دراین سیستم آب سرد یا آب گرم به وسیله دولوه رفت و برگشت به فن کویل وارد واز آن خارج می‌شود. لازم است درتابستان‌ها آب سرد و درزمستان‌ها آب گرم درلوله‌ها جریان یابد. به این دلیل ضروری است که در مقطعی از سال سیستم از وضعیت سرمایش به گرمایش و برعکس تبدیل شود.
سیستم دو لوله‌ای از تجهیزات مرکزی سرمایش و گرمایش، شبکه توزیع آب و ترمینال‌ها تشکیل شده است. ترمینال‌ها دارای یک کویل می‌باشند که در تابستان آب سرد از آن‌ها می‌گذرد و در زمستان آب گرم. دمای اتاق از طریق کنترل اتوماتیک شیرکویل و یا از طریق قطع و وصل شدن اتوماتیک فن دستگاه کنترل می‌شود. غالبا به صورت دستی دور فن را می‌توان روی هریک از سه وضعیت کند، متوسط و تند قرارداد. کنترل همچنین می‌تواند به وسیله تغییر اتوماتیک دور فن به صورت تدریجی انجام گیرد. در این وضعیت موتور فن نیازمند به سرمایش، دور فن به تدریج زیاد و با کاهش آن کم می‌شود. دراین وضعیت موتور فن نیازمند تجهیزات کنترل کنترل دور است. کنترل می‌تواند از ترکیب حالت گرمایش. نمی‌توان هردوحالت سرمایش و گرمایش را در این سیستم هم پای هم دراختیار داشت. از این رو چنانچه برخی اتاق‌ها نیاز به سرمایش و برخی دیگر نیاز به گرمایش داشته باشد، این سیستم قادر به پاسخگویی به هر دو این نیازها نیست. در برخی مناطق تعیین دقیق زمان تبدیل سیستم از سرمایش به گرمایش و برعکس غیرعملی است. زیرا دراین مناطق در ماه‌های بینا بینی، برخی روزها دمای هوای بیرون افزایش می‌یابد؛ به قسمی که درفضاهای پیرامونی نیاز به سرمایش احساس می‌شود و در روزهای دیگر دمای بیرون افت می‌کند به طوری که به همین فضاها لازم است گرمایش داده شود. همچنین چنانچه ساختمان درروز و شب مورد استفاده قرارگیرد ممکن است همراه با کاهش دمای هوای بیرون سرمایش مورد نیاز به گرمایش باشد، در حالی که در روز به سبب افزایش دمای هوای بیرون سرمایش مورد نیاز باشد. در هر حال، این وضعیت به وضوح نشان می‌دهد که تعیین زمان تبدیل سیستم ازسرمایش به گرمایش و برعکس در بسیاری ازمناطق درسیستم دو لوله‌ای به راحتی ممکن نیست. این یکی ازمعایب سیستم دو لوله‌ای محسوب می‌شود. به همین دلیل از این سیستم درجاهایی که نیازمند کنترل دقیق دما است، مانند هتل‌های چهار و پنج ستاره و یا ادارات مدرن استفاده نمی‌شود. ازسوی دیگر زون‌های داخلی همواره نیازمند سرمایش هستند. سیستم فن کویل دو لوله‌ای در زمستان، زمانی که به سیستم گرمایش تنها تبدیل می‌شود، نمی‌تواند نیازهای زون‌های داخلی را صرفه جویی در انرژی استفاده کرد. چنانچه مدار فن کویل‌های زون‌های داخلی مستقل از فن کویل‌های زون‌های پیرامونی طراحی و اجرا شده باشد، با تغییراتی در طراحی می‌توان از چرخه با صرفه هیدرونیک برای زون‌های داخلی استفاده کرد.

  - کنترل
همان‌طور که اشاره شد کنترل فن کویل‌ها اغلب به طور اتوماتیک یا به وسیله شیر کنترل دو راهه یا سه راهه و یا با خاموش و روشن فن دستگاه صورت می‌گیرد.
در رایزرهای که فن کویل ستونی ایستاده به صورت سری به آن‌ها وصل شده‌اند کنترل می‌تواند به طور اتوماتیک از طریق کنار گذر دادن هوا از کویل به توسط دمپر رخ و کنار گذر صورت گیرد.
چنانچه هوای تازه به توسط دستگاه هواساز مستقل رطوبت زدایی نشود، لازم است که هم بار محسوس وهم بار نهان به وسیله کویل سرمایش فن کویل حذف شود. دراین حالت چنانچه هوای تازه مورد نیاز تهویه از طریق دریچه پشت فن کویل و یا از طریق پنجره وارد اتاق گردد، ضریب حرارت محسوس اتاق نوسانات زیادی خواهد داشت. از آن‌جا که کنترل واحد ترمینال بر اساس دمای خشک صورت می‌گیرد میزان رطوبت اتاق می‌تواند از کنترل خارج شود.
چنان‌چه کنترل به توسط شیر کنترل روی کویل صورت گیرد، همراه با کاهش بار اتاق شیر کنترل به تدریج بسته می‌شود و رطوبت زدایی پایین می‌آید، قسمتی که پس از چندی رطوبت اتاق می‌تواند بیش‌تراز حد مورد نظر طراحی گردد. درحالت کنترل از طریق روشن و خاموش شدن فن، با کاهش بار اتاق فن ازکار می‌افتد و هوای کم‌تری از دریچه پشت فن کویل وارد اتاق می‌شود. همچنین از آن‌جا که روی کویل شیرکنترل وجود ندارد، آب بادبی طراحی ازکویل عبور کرده باعث رطوبت زدایی می‌شود. در نتیجه کنترل رطوبت بهترخواهد بود (هرچند که دراین حالت نیز رطوبت اتاق نوسان می‌کند). یکی از راه‌های گریز از این تنگنا کنترل اتوماتیک دمپر هوای تازه پشت فن کویل است. دراین حالت با خاموش شدن فن کویل دمپر بسته می‌شود. راه دیگر تهویه هوای تازه به وسیله هواساز مستقل و انتقال آن با کانال به اتاق‌ها است. دراین حالت رطوبت اساسا به وسیله هواساز هوای تازه گرفته می‌شود.
کنترل اتوماتیک دستگاه بر اثر خاموش و روشن شدن فن و انتخاب دستی دورفن (کند، متوسط، تند) همراه با توزیع نامناسب هوا دراتاق، نوسانات دما و نیز تولید صدا است. هرچند این وضعیت دربسیاری از ساختمان‌ها مورد قبول است.

کنترل رطوبت از طریق کنترل فن بهتر از کنترل به وسیله شیرکنترل اتوماتیک روی کویل است. چنانچه دمای هوای خارج درزمستان‌ها پایین باشد (کم‌تر از 15 درجه فارنهایت) و چنان‌چه از شیر کنترل روی کویل استفاده شود، درحالت پاره بار از آن‌جا که دریچه پشت فن کویل بازاست، هوای سردبیرون می‌تواند باعث یخ زدن آب داخل کویل شود.
چنان‌چه کنترل سرعت فن به صورت دستی باشد و در ضمن جریان آب نیز باشیر کنترل روی کویل کنترل شود هزینه‌ها بالاخواهد رفت، ولی کنترل درمجموع بهتر خواهد شد. اگر شیرکنترل ازنوع باز و بسته باشد نوسانات دمای اتاق ونیز صدای ناشی از باز و بسته شدن شیر می‌تواند مشکل آفرین باشد. ولی این امر با انتخاب شیر کنترل تدریجی همراه با موتوری که با صدای کم کار می‌کند برطرف می‌شود. ترموستات باید یا به صورت اتوماتیک، درحالت دوم ترموستات دیگری که دمای آب عبوری از کویل را اندازه می‌گیرد می‌تواند بنا به نیاز، حالت ترموستات اتاق را از زمستانی به تابستانی و برعکس تغییر دهد. در برخی مکان‌ها بهتر است مدار الکتریکی مجزایی برای فن کویل‌ها درساختمان درنظر گرفته شود. در این حالت مجموعه فن کویل‌های ساختمان را می‌توان با کلید دستی یا اتوماتیک خاموش یا روشن کرد. این امر در برخی ساختمان‌هایی که شب‌ها مورد استفاده ندارند در مصرف انرژی صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد

 

 


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 
 

 

  • نمایندگی رسمی کولرگازی اسپلیت در شیراز